2 June 2015

KEPERLUAN BIOFLAVONOID DALAM VITAMIN C

Agak kelewatan hari ini merangka blog... semalam tak berkesempatan nak merangka... So seperti dijanjikan saya kongsikan pasal BIOFALVONOID ni...

Apa Itu Bioflavonoid?

Bioflavonoid atau yang dikenal dengan nama vitamin P, sebenarnya bukan termasuk kelompok vitamin tetapi sering disebut vitamin untuk memudahkan mengelompokkan nutrien yang dikandungnya. Istilah bioflavonoid merujuk pada beberapa jenis zat seperti hesperin, hesperidin, eriodictyol, quercetin, quercertrin, rutin, myricetin, apigenin, luteolin, catechin,  citrin, luteolin, dan flavonoid lainnya. Nutrien ini tidak boleh dibuat oleh tubuh dan harus diperolehi dari makanan.

Apa Manfaat Bioflavonoid?

Bioflavonoid bekerja efektif bersama vitamin C secara mutualisma. Bioflavonoid membantu fungsi vitamin C, sebaliknya bioflavonoid selalu bekerjasama dengan vitamin C.

Bioflavonoid, memiliki peranan yang penting dalam menjaga kekuatan pembuluh darah kapiler dan mengatur permeabilitasnya. 

Bioflavonoid membantu vitamin C dalam menjaga collagen (perekat antar sel) agar tetap dalam kondisi sehat, membantu penyerapan dan penggunaan vitamin C, mencegah kerosakan vitamin C kerana oksidasi, mengurangi hipertensi, mengurangi pendarahan, mencegah kerosakan pembuluh kapiler dan jaringan penghubung, dan membentuk penghalang pelindung terhadap infeksi.

Bioflavonoid efektif digunakan dalam perawatan cedera olahraga karena memiliki efek menghilangkan rasa nyeri. Zat ini juga dapat digunakan untuk menghilangkan nyeri di kaki dan sepanjang punggung, dan dapat mengurangi gejala-gejala pendarahan jangka panjang, serum kalsium rendah, dan penyakit herpes rongga mulut (oral herpes).

Bahan Makanan Apa yang Mengandung Bioflavonoid?

Bioflavonoid banyak terdapat pada bahan putih tepat di bawah kulit buah citrus. Bioflavonoid juga terdapat dalam lada, anggur, kayu pinus, bawang-bawangan, berry, teh hijau, sorgum, apricot, kedelai, tomat, brokoli, dan lain-lain.

Bahan Apa yang Dapat Mengurangi Bioflavonoid dari Tubuh?

Beberapa bahan dapat menghilangkan bioflavonoid dari tubuh. Salah satunya yang paling buruk adalah asap rokok dan banyak minum alkohol. Aspirin dan beberapa ubat penghilang rasa sakit juga dapat membuang bioflavonoid dari tubuh. Demikian pula dengan antibiotik dan cortisone.

Apa kaitan BIOFLAVONOID dengan SHAKLEE???

Bioflavonoid boleh diperolehi dengan pengambilan Sustained Release Vitamin C sebanyak 120mg dari sebiji Vitamin C Shaklee 500mg dan ia diuraikan kan secara beransur2 ke dalam tubuh..


Istimewa JUN 2015.
Sebotol RM93.00

BELI 2 DISKAUN 5%
BELI 6 PERCUMA 1


==============================================================

MENCARI PENGEDAR SHAKLEE?? 
ATAU 
INGIN TAMBAH PENDAPATAN??

Hubungi....

AZIZAH
Pm / whatsapp : 0197665652
Add & pm Fb : Noorazizah Ishak
Like Page : Kasihku Untukmu

Dapatkan konsultasi PERCUMA dan TIPS EXCLUSIVE dengan setiap pembelian khas untuk anda!

COD AREA : Bandaraya Johor Bahru, Larkin, Bandar Baru Uda, Tampoi, Skudai, Taman U, UTM Skudai, Perumahan Pulai


PENGHANTARAN : SELURUH MALAYSIA!!!

No comments:

Post a Comment