4 August 2015

LANGKAH MUDAH TURUNKAN KOLESTEROL



Badan anda memerlukan kolesterol yang terlalu banyak. Jika terdapat lebihan maka lebihan ini boleh menyebabkan lemak di dalam arteri anda dan menyukarkan darah untuk sampai ke hati anda. Yang boleh menyebabkan sakit dada. Jika bekalan darah benar-benar tersekat, anda akan terkena serangan jantung.

Terdapat pelbagai jenis kolesterol. Anda ingin mengurangkan jenis yang "buruk", LDL dan triglycerides yang telah lama tersimpan dalam badan dalam sel-sel lemak.

Dalam masa yang sama, anda ingin meningkatkan kolesterol (HDL) "baik" anda. Ia membantu menyingkirkan macam yang buruk. Saya kongsikan 6 Langkah Mudah untuk menurunkan kadar kolesterol anda.

6 LANGKAH MUDAH 

Sedikit perubahan mudah boleh mengurangkan kolesterol anda dan mengurangkan risiko anda untuk diserang penyakit jantung.

  1. Meminta nasihat pakar. Doktor anda boleh membantu anda mempunyai rancanganuntuk makan sihat dan bersenam.
  2. Pengubahsuaian diet harian. Megambil makanan, seperti oatmeal, walnut, tuna,salmon, sardin dan tauhu. Menjauhkan diri daripada perkara-perkara yang tinggi lemak tepu dan trans.
  3. Larangan Merokok. Ia merendahkan kolesterol (HDL) "baik" anda. Jika anda berhenti ,anda akan mempunyai lebih daripada itu. Terdapat banyak faedah-faedah lain juga,bagi seluruh badan anda.
  4. Buat Senaman. Jumlah yang sederhana walaupun senaman, seperti setengah jam sehari berjalan pantas, membantu anda mengawal berat badan. Ianya juga baik untukperkara-perkara lain yang meletakkan anda dalam risiko untuk penyakit jantung,kencing manis dan tekanan darah tinggi. Senaman boleh menurunkan paras trigliserida anda dan meningkatkan kolesterol (HDL) "baik" anda. Kedua-duanya adalah baik untuk jantung anda.
  5. Mengambil ubat-ubatan. Doktor anda boleh menetapkan beberapa ubat untuk membantu mengurangkan kolesterol anda. Ambil seperti yang doktor diarahkan.Berapa dan bagaimana? Tanya doktor atau ahli farmasi anda.
  6. Ambil supplemen. Dos yang tinggi minyak ikan atau minyak krill adalah baik untuk triglycerides. Serat mengurangkan triglycerides dan kolestrol. Suplemen proteinsoya boleh mengurangkan kolestrol (LDL) yang "buruk". Tanya doktor anda jika tambahan boleh membantu anda.

BERAPA KADAR KOLESTEROL YANG SEPATUTNYA???


Mengikut kiraan unit mmol/L

  • LDL dalam badan individu sepatutnya kurang 2.58
  • Trigliserida pula sepatutnya kurang 1.68
  • Total kolesterol sebenar mesti kurang 5.2
Boleh jumpa doktor anda dan periksa kadar kolesterol dalam badan..

Boleh juga turunkan kadar kolesterol dengan Phytocol.. <--- klik utk lebih info tentang Phytocol  

Sayangi jantung anda!!

==============================================================

MENCARI PENGEDAR SHAKLEE?? 
ATAU 
INGIN TAMBAH PENDAPATAN??

Hubungi....

AZIZAH
Pm / whatsapp : 0197665652
Add & pm Fb : Noorazizah Ishak
Like Page : Kasihku Untukmu

Dapatkan konsultasi PERCUMA dan TIPS EXCLUSIVE dengan setiap pembelian khas untuk anda!

COD AREA : Bandaraya Johor Bahru, Larkin, Bandar Baru Uda, Tampoi, Skudai, Taman U, UTM Skudai, Perumahan Pulai


PENGHANTARAN : SELURUH MALAYSIA!!!

No comments:

Post a Comment