30 April 2013

Hanya Vitamin Shaklee, Luka Anak Sembuh!



Saya nak share sikit kisah Nurin anak Mil, rakan biz Shaklee saya yg mengalami kemalangan kecil baru-baru ni. Main dukung2 dengan kawan tadika, terjatuh pulak kat serpihan simen yg pecah. Apalagi, luka 3 inci kat kepala..dan kena beberapa jahitan.Cerita dia kat sini.

Lepas pergi klinik, Nurin tak nak makan ubat sebab bau ubat tu tau je la kan..lagi2 antibiotik  yg kuat baunya. So, Mil pun mintakla konsultasi daripada saya. Risau pulak nanti tak baik2 luka tu. Bahaya kalau ada jangkitan ke apa... Saya cadangkan dia bagi beberapa vitamin untuk gantikan ubat2an doktor tu.

Lepas 4 hari TANPA mengambil ubat-ubatan yg dibekalkan oleh doktor, luka anak Mil makin sembuh! Ni la yg saya nak share dengan semua. Jom baca:

---------------
Malam tadi kami ke Klinik Hafiz lagi. Untuk rawatan susulan. Nurin genggam tangan saya. Sejuk.

Saya tahu dia 'nervous'. Saya lebih dari itu. But I keep saying that she will be fine.

Tujuan rawatan susulan ini untuk 'dressing' dan memastikan luka pulih dan tiada jangkitan. Alhamdulillah, sungguh pun tidak mengambil antibiotik, luka Nurin kering dan pulih dengan cantik. Saya pun tidak mengawal pemakanan dia sepenuhnya. Dia makan ayam, telur dadar dan keropok ikan juga.

Sebelum Dressing

Ketika Dressing

Selepas Dressing. Menunggu untuk disapu ointment

Vitamin yang diambil Nurin

Zink, Vita-C & Vita Lea for kids
 
Berkat istiqamah mengambil vitamin-vitamin Shaklee, Nurin hampir pulih. Saya juga membekalkan vitamin-vitamin ini untuk dia makan di sekolah nanti, memandangkan dia akan berada di situ sepanjang hari. Doktor kata, hari Khamis nanti boleh buka jahitannya

Bekalan Nurin ke Tadika

Kenapa saya berikan dia vitamin-vitamin ini

Zinc Complex
  • Untuk pulihkan luka
  • Memetabolismekan karbohidrat, lemak dan protein.
  • Menyediakan kalsium untuk memelihara kesihatan.
Vita-C Chew
  • Sebiji Vita-C Chew bersamaan dengan 1 1/2 biji oren.
  • Memelihara kandungan antioksidan semulajadi tubuh
  • Penting untuk tulang, gigi dan gusi yang sihat serta keseluruhan kesihatan yang baik
Vita Lea untuk kanak-kanak (Chewable)
  • Membekalkan 19 vitamin dan mineral perlu
  • Sumber kalsium pembina tulang
  • Baik untuk kesihatan
  • Bekalan harian untuk vitamin B

Wah... keajaiban Allah atas usaha Mil  anaknya makan vitamin Shaklee setiap hari. Tak perlu bergantung pada ubat untuk pulih. Jangan risau kalau anak2 anda yg terluka tak nak makan ubat.. boleh gantikan dengan vitamin2 Shaklee yg sedap ni! Lebih selamat :)

Boleh cuba kalau tak percaya!

Credit to Jannatul Fadilah (http://buahatikusayang.blogspot.com)

* Segala testimoni/penulisan mengenai produk di laman ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah atau menyembuhkan apa jua penyakit. Mereka yang mengalami masalah kesihatan diminta rujuk pada pakar perubatan terlebih dahulu...


Nak beli Shaklee dengan harga ahli? Boleh hubungi saya: 

ID Shaklee: 906948
Call / Whatsapp: 019-766 5652
Email: aleya_azie@yahoo.com
Add friend & pm FB : Noorazizah Ishak

Dapatkan konsultasi PERCUMA dan TIPS EXCLUSIVE dengan setiap pembelian khas untuk anda! 

No comments:

Post a Comment