14 November 2014

OMEGA MENGURANGKAN KERADANGAN SENDI

Assalamualaikum semua!!!

Salam Jumaat nan indah!!!

Keletihan mengemas rumah setelah tinggalkan rumah dua minggu sebab pergi kursus....

Baru minggu ni berkesempatan Dan larat nak kemas rumah....

Ibu-ibu kita kalau kemas rumah mesti keletihan jugak kan... Kadang-kadang sakit di bahagian sendi menyerang... Tapi tetap teruskan tugas... Sehingga sendi membengkak... Di sapu2 buat supaya sakitnya kurang... Itulah pengorbanan Ibu untuk pastikan dia dapat sediakan yang terbaik untuk keluarga...

Bagaimana pula dengan sendinya yang membengkak?? Sakit??? Mesti memeritkan kan?? Jom hadiahkannya sebotol OMEGA GUARD agar sendinya kembali pulih....

BAGAIMANA OMEGA GUARD MEMBANTU MASALAH SAKIT SENDI???

✔ Omega 3 mengandungi asid lemak perlu (EFA- essentials fatty acid) seperti EPA dan DHA. EPA dan DHA adalah blok binaan yang tubuh kita perlukan untuk menghasilkan resolvins.

✔ Resolvins bekerja dalam darah untuk menghasilkan protein yang mempunyai komponen anti-radang dan mengurangkan kesan pembengkakan.

✔ Tubuh kita TIDAK BOLEH menghasilkan sendiri resolvins dan ia HANYA boleh didapati melalui pemakanan sama ada makanan kaya Omega 3 atau suplemen.

✔ Banyak kajian khususnya dari Universiti luar negara contohnya Universiti Bristol yang menemui pesakit osteoarthtritis yang mengamalkan Omega 3 dapat mengurangkan kesakitan. 

✔ Ini kerana, Omega 3 memperlahankan kehilangan kolagen, iaitu sejenis protein yang bertanggungjawab kepada kesihatan tisu penghubung (kartilaj/ tulang rawan). Apabila kartilaj ini berkurang, tulang akan bergesel bersama dan menyebabkan kesakitan.

✔ Paras asid lemak Omega 3 ini akan melarut dalam tisu rawan, oleh itu ia boleh mencegah kemusnahan enzim yang membentuk tisu rawan.


✔ Omega Guard Shaklee adalah omega3 yang melambatkan degradasi tulang rawan. Ia boleh mengurangkan reaksi keradangan dalam sendi-sendi..jadi ia boleh membantu mengurangkan gejala-gejala dalam penyakit sendi. 

✔ Omega juga bertindak sebagai pelincir. ia membantu kita untuk bergerak dengan lebih bebas.

✔ Kajian terkini menunjukkan pengambilan asid lemak omega 3 bersama glukosamina dapat meningkatkankesihatan sendi daripada mengambil glukosamina sahaja

MANFAAT LAIN OMEGA 



CADANGAN : Untuk masalah sendi ini dicadangkan untuk diambil bersama-sama OSTEMATRIX dan AJHT.. Memberi kesan yang baik untuk jangka panjang..

====================================================================

PROMOSI NOVEMBER : 

OMEGA GUARD SHAKLEE

BELI 6 PERCUMA 1
BELI 2 DISKAUN 5%
Hubungi Zah untuk miliki omega pada harga jimat...



Hubungi....

AZIZAH
Pm / whatsapp : 0197665652
Add & pm Fb : Noorazizah Ishak
Like Page : Kasihku Untukmu

Dapatkan konsultasi PERCUMA dan TIPS EXCLUSIVE dengan setiap pembelian khas untuk anda!

“Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit”


COD AREA : Bandaraya Johor Bahru, Larkin, Bandar Baru Uda, Tampoi, Skudai, Taman U, UTM Skudai, Perumahan Pulai

PENGHANTARAN : SELURUH MALAYSIA!!!



No comments:

Post a Comment