5 June 2016

PENGEDAR SHAKLEE JOHOR BAHRU : OMEGA VS LECITHIN?? MANA SATU PILIHAN ANDA??

Assalamualaikum semua... 

Ramai yang confuse bila nak memilih Set Kurus... samada nak ambil Omega atau Lecithin.. betul ke pemilihan anda? Nak kena pilih salah satu @ kedua2 nya??

Jom Zah uraikan sedikit fungsi kedua2nya dalam set kurus.. so lepas ni anda boleh pilih mana satu yang sesuai untuk anda.. atau kedua2nya...




LECITHIN SEBAGAI PENGEMULSI LEMAK?

Lecithin yang berasal dari minyak biji soya berfungsi mengemulsi lemak dan memastikan lemak kekal di dalam sistem digestive dan tidak memendapkan diri ke dinding membran menjadi lemak kental.

Emulsi lemak bermaksud lemak itu dipecahkan molekulnya kepada lebih kecil supaya ia lebih mudah bergerak di dalam sistem pencernaan. Jadi secara logiknya Lecithin berupaya membasmi lemak yang kita makan sewaktu itu dan bukannya 'membakar' lemak sedia ada yang sudah terkumpul di dinding membran.

Jadi, boleh kurus ke guna Lecithin ni? Terpulang. Kalau tiada lemak termendap, maka kuranglah lemak terkumpul. Customer saya ramai yang mengalami kekurangan berat, ada juga yang maintain sahaja tak turun- turun. So Lecithin bukan lah pembakar lemak. Ia adalah pengemulsi lemak. Kamu perlukan sesuatu untuk keluarkan lemak yang telah teremulsi, iaitu Herblax atau Alfalfa.


BAGAIMANA DENGAN OMEGA GUARD?


Omega Guard tidak mengemulsi lemak tetapi fungsi minyak ikan membantu pembakaran lemak termendap.

Haa nampak tak macamana kalau Lecithin dan Omega digabungkan? Macamana Omega Guard membantu pembakaran lemak?

Fungsi Omega 3 melancarkan perjalanan darah ke otot ketika bersenam. Maka lebih banyak pembakaran lemak akan berlaku. Omega 3 berfungsi secara begini:r.

Menghalang pembentukkan lemak --> menambah metabolism --> bakar lemak

Ia juga berfungsi:

  • menghalang penghasilan hormon cortisole yg menggalakkan penyimpanan lemak.
  • Memperbaiki kadar gula dalam darah - beri lebih tenaga utk bersenam.
  • Menambah kadar penghasilan serotonin - kimia otak yang buat kita rasa kenyang - so boleh control makan.
Pengambilan Omega 3 akan membantu tahap insulin berada pada 50% kurang dr kebiasaan. Apabila kadar insulin rendah pembakaran lemak akan berlaku. Insulin rendah juga bantu kawal gula. Maka gula/karbohidrat tidak menjadi lemak. Jadi, sebelum memilih pembakar lemak, cuba fahami dahulu bagaimana berfungsi.


Dah faham mana yang perlu anda pilih?

Jom Zah bantu bagaimana nak tentukan sama ada anda perlu pilih Lecithin atau Omega dalam penurunan berat badan...

1. Sekiranya anda seorang yang berbadan besar dan pasti lemak dibadan dah lama termendap, Zah sangat syorkan anda untuk ambil Omega Guard sebagai pembantu anda dalam pengurusan berat badan. Untuk kesan lebih efektif anda boleh mengambilnya bersama-sama dengan Lecithin dan Alfalfa @ Herblax.

2. Bagi anda yang mempunyai tubuh badan sederhana besar dan anda pasti tiada lemak yang termendap sebegitu lama. Anda boleh dapatkan Lecithin sebagai pembantu anda dalam pengurusan berat badan. Dan pastinya pengambilan Lecithin perlulah bersama-sama dengan Alfalfa @ Herbalax bagi memastikan lemak yang dah diuraikan oleh Lecithin boleh dikeluarkan.


Bagaimana ingin tahu tahap lemak dalam badan?? Pemeriksaan kesihatan perlu dilakukan bagi memastikan kandungan lemak dalam badan seseorang.

So sekarang dah tahu yang mana???

OMEGA @ LECITHIN kedua-duanya mempunyai fungsi yang berbeza untuk setiap tubuh badan pengamalnya.

 ********************************************************************************

UNTUK SEBARANG TEMPAHAN DAN KONSULTASI…

HUBUNGI
AZIZAH
Pm / whatsapp : 0197665652
Add & pm Fb : Noorazizah Ishak
Like Page : Vita Homes
Dapatkan konsultasi PERCUMA dan TIPS EXCLUSIVE dengan setiap pembelian khas untuk anda!
COD / PICK UP AREA : Bandaraya Johor Bahru, Bandar Baru Uda, Tampoi, Skudai, Taman U, UTM Skudai, Perumahan Pulai, Kangkar Pulai, Sri Pulai, City Square, CIQ JB, Dataran Sri Gulam, KFC Tampoi, KFC Stulang, KFC Sri Gulam, AEON BIG Taman U, Petron Kip Mart, Petronas Taman Impian Emas, Taman Imigresen, Hutan Bandar, Taman Pelangi, Jalan Kolam Air

PENGHANTARAN : SELURUH MALAYSIA!!!

No comments:

Post a Comment