17 June 2013

SIHAT DAN BERTENAGA DI KALA BERPUASA..

Alhamdulillah...hari ni dapat puasa penuh setelah brape bulan berusaha nak puasa tp xberjaya...dek tak tahan dugaan dengan makanan yang memang semuanya sedap...
Ada sekali saya cuba puasa.. pg 2 sahur apa yg ada dan minum dengan air kosong je.. so mmg xtahan sangat la perut ni sbb saya memang sahur kalau xmakan banyak  memang xcukup..hehehe... blh berthn smpai pukul 4 je...dah hypo n menggigil...xbrani amik risiko sbb blk nk kena drive so sy berbika kul 4 tu jgk...hehehe..malu je...

Tapi semalam memang saya bangun dah lambat sangat...subuh masuk pukul 5.35 am tapi saya bangun pukul 5.00 am...xsmpat nak masak apa2...kebetulan roti pun xde...hmm saya fikir2 apa agaknya yg boleh dimakan n pastikan kenyang smpai petang??


Terpandang ESP n Mealshake anak saya...mungkin boleh cuba.. banyak testimoni sebelum ni kata bagus utk yang berpuasa... so saya pun cuba resepi ESP,  mealshake,  oats n susu (susu utk saya dh hbs..so bedal susu nisya je ...hehehe...) risau gak pada mulanya...ye la orang kuat mkn tapi sahur tu je...hmm blh thn ker...plus lg msh menyusukn si aliya... .

Alhamdulillah. ..walaupun hari ni banyak aktiviti...dapat jugak bertahan sampai berbuka...yang penting.. xletih..kekal bertenaga...kurang sikit rasa lapar..kalau ambil dengan PD lg bgs..



SET 3 GEMS...

Next entry saya aka  kongsika  apa kebIkan set ni yer...wait n see!!!


No comments:

Post a Comment