9 April 2014

KEPENTINGAN KALSIUM UNTUK IBU HAMIL DAN MENYUSU

amualaikum semua...

Kalsium merupakan sumber yang paling penting untuk ibu hamil dan menyusu.. sebab ibu hamil perlu mengambil kalsium yg cukup untuk diri dan juga pertumbuhan tulang bayi... kalau untuk ibu menyusu kalsium memang diperlukan untuk penghasilan susu, untuk diri dan juga pertumbuhan gigi bayi...jom ketahui lebih lanjut....

Apa pentingnya kalsium semasa mengandung dan menyusu?
  • Kekurangan atau kealpaan ibu yang sedang mengandung/ menyusu untuk mengambil kalsium sebenarnya boleh memberi komplikasi semasa meneran saat-saat melahirkan anak. 
  • Ibu mengandung lazimnya memerlukan 1,200 hingga 1,300 miligram kalsium dalam tubuh untuk sehari iaitu lebih 300-500 miligram zat yang diperlukan oleh golongan dewasa.
  • Kalsium yang diambil amat berguna untuk kekuatan tulang khususnya bagi ibu-ibu mengandung dan menyusukan bagi menanggung kekuatan berat bayi secara fizikal.
  • Kalsium penting dalam pembekuan darah, menstabilkan transmisi impuls saraf dan untuk merehatkan otot sewaktu berlakunya kontraksi.
  • Kalsium sediaada akan diserap sepenuhnya oleh bayi boleh menyebabkan ibu-ibu kehilangan gigi pada usia yang muda dan juga berisiko untuk menghidap osteoporosis (pereputan tulang)
  • Kehilangan kalsium di kalangan ibu mengandung/menyusu adalah banyak iaitu sekitar 3-10 peratus berbanding wanita menopous yang kehilangan 1-3 peratus kalsium sahaja.
Kekurangan pengambilan kalsium semasa mengandung boleh menyebabkan kekejangan semasa berlakunya proses kelahiran dan ia boleh menganggu perasaan ibu tersebut.

Kadangkala kita mendengar seseorang itu tidak mampu/ tidak boleh mengambil susu/sumber dari tenusu sebagai diet harian untuk sumber kalsium. Apakah cara lain yang boleh membantu untuk penambahan sumber kalsium dalam badan ya?


Ostematrix boleh diambil sebagai pengganti kalsium harian anda.. ketahui kebaikan Ostematrix di sini...


Dapat kan sekarang!!! Sementara promosi masih berlangsung.. sebotol hanya RM 61 ada 120 biji... sebiji hanya RM 0.50 sahaja... mudah ditelan... 


Nak lebih JIMAT??? Boleh beli pada harga ahli... caranya?? mendaftarlah menjadi ahli Shaklee.. banyak manfaat selain dapat beli pada harga ahli tau!!!



Nak dapatkan Shaklee?? Hubungi :

AZIZAH
Pm / whatsapp : 0197665652
Add & pm Fb : Noorazizah Ishak

Dapatkan konsultasi PERCUMA dan TIPS EXCLUSIVE dengan setiap pembelian khas untuk anda! 

Segala testimoni/penulisan mengenai produk di laman ini bukan bertujuan untuk  merawat, mencegah atau menyembuhkan apa jua penyakit. Mereka yang mengalami masalah kesihatan diminta rujuk pada pakar perubatan terlebih dahulu.

Cod area: Bandaraya JB, Larkin, Pulai Indah, Kangkar Pulai, Pulai Perdana dan kawasan perumahan pulai yang berdekatan

No comments:

Post a Comment