5 March 2014

HEALING CRISIS DAN CARA MENGATASINYA

Assalamualaikum semua...

Mungkin ada sesetangah nye ada mengalami situasi yang macam ni... Boleh refer balik.. mungkin ada kaitan kan... Semoga ia membantu semua pembaca...


Tanda-tanda dan Penyebab healing crisis (krisis pemulihan)

Memahami Krisis Penyembuhan dan Petanda serta Simptom:






Cara mengatasi dan mengurangkan Healing Crisis

Untuk mengurangkan kesan healing crisis anda perlu minum sekurang-kurangnya 2-3 liter air sehari untuk membantu badan kita membuang segala toksin dalam badan. Untuk pengetahuan anda juga, sel-sel tubuh mengambil masa sekurang-kurangnya 90 hari untuk bertindak balas.

Sesetengah orang akan melalui suatu jangkamasa penyesuaian apabila mula mengambil supplemen. Simptom-simptom ini kelihatan seperti penyakit tetapi sebenarnya tidak. Ianya adalah tindakbalas oleh tubuh kita kerana kekurangan khasiat disebabkan tabiat pemakanan kita. Apabila makanan berkhasiat dibekalkan dengan mengejut oleh supplemen, krisis pemulihan berlaku.

Sewaktu jangkamasa penyesuaian, ada kemungkinan penyakit-penyakit yang pernah dilalui tubuh dahulu akan timbul kembali. Biasanya ia akan terjadi untuk beberapa hari, walaubagaimanapun, tubuh yang lemah akan mengambil masa yang lebih lama untuk pulih.

Keadaan ini disebabkan oleh toksin yang telah tertimbun di dalam tubuh kita untuk jangkamasa yang lama. Toksin tersebut adalah sisa-sisa, makanan berkimia, lemak dan stress dan ditambah lagi dengan diet yang tak seimbang, kurang tidur, antibiotik atau pengambilan ubat-ubatan. Supplemen membantu meningkatkan sistem imun kita, kebolehan detoksifikasi serta pengawalan organ-organ kita.

Pada waktu detoksifikasi ini, ada kemungkinan pening, kelesuan, sakit kepala, ketidakhadaman (perut kembung, lapar), cirit-birit, kahak berlebihan, kencing yang keruh, badan rasa hangat, berpeluh dan lain-lain. Simptom-simptom ini berbeza antara individu dan akan berlaku dari 1 hingga 2 minggu.

Di waktu krisis pemulihan ini, individu haruslah mengambil air masak 2-3 liter sehari, rehat secukupnya dan makan lebih sayur dan buah.


So, kesimpulannya pengambilan air kosong kenalah mencukupi dalam sehari.. Situasi ini hanya untuk seketika bagi serasikan vitamin dengan badan.. Ia bukanlah untuk tempoh yang panjang... jangan risau ye...



Nak dapatkan Shaklee?? Hubungi :

AZIZAH
Pm / whatsapp : 0197665652
Add & pm Fb : Noorazizah Ishak

Dapatkan konsultasi PERCUMA dan TIPS EXCLUSIVE dengan setiap pembelian khas untuk anda! 

Segala testimoni/penulisan mengenai produk di laman ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah atau menyembuhkan apa jua penyakit. Mereka yang mengalami masalah kesihatan diminta rujuk pada pakar perubatan terlebih dahulu.

Cod area: Bandaraya JB, Larkin, Pulai Indah, Kangkar Pulai, Pulai Perdana dan kawasan perumahan pulai yang berdekatan

No comments:

Post a Comment