4 March 2014

HEALING CRISIS @ KESAN SAMPINGAN??

Pengambilan vitamin pada sesetengah individu akan mengalami tempoh krisis penyembuhan atau kata lainnya Healing Crisis... Healing crisis tu kesan sampingan ke?? Sama ke beza ye??

Apa itu healing crisis (krisis penyembuhan)?

Healing crisis adalah satu proses di mana badan mengalami satu keadaan penyucian dan pembinaan semula. Ia digelar 'healing' (penyembuhan) kerana badan kita sedang sembuh dan akan menjadi lebih kuat. Ianya disebut 'crisis' (krisis) kerana simptomnya kadang-kadang sangat dramatik dan boleh menyebabkan seseorang itu tidak selesa. Healing crisis adalah satu proses yang normal yang dialami oleh seseorang apabila mengubat secara semulajadi. Dalam perubatan China, penyembuhan terbaik sentiasa didahului dengan krisis penyembuhan.

Apa yang berlaku sebenarnya bukannya kesan sampingan, sebaliknya ia adalah tindakbalas normal yang menunjukkan supplement anda berkesan. Ini bermakna sistem badan anda mula bekerja untuk membuang toksin-toksin yang telah lama berada di dalam badan.

Antara tanda-tanda anda mengalami Healing Crisis.

>> penat melampau
>> sangat mengantuk
>> cirit-birit
>> gatal-gatal
>> jerawat naik tiba-tiba
>> loya
>> sakit kepala
>> pening

Healing crisis bukan bermakna tubuh anda tidak serasi dengan suplemen Shaklee ni, tapi ia menandakan yang ada tindakbalas sedang berlaku dalam tubuh anda. Ia adalah positif, dan tak lama pun. Ibaratnya tubuh anda sedang dibersihkan dari segala toksin yang bersarang dan telah sekian lama terpendam dalam tubuh anda selama ini.

Vitamin & mineral Shaklee diperbuat dari sumber semulajadi agar ia dapat dimanfaatkan sebagaimana kita mendapatkan vitamin C dengan memakan buah oren dan berjemur di bawah matahari pagi untuk mendapatkan vitamin D.

Namun, adakah orang yang tidak serasi dengan vitamin? Sebenarnya ada 3 jenis golongan yang merasakan mereka tidak serasi dengan Shaklee:


1. Yang mengalami rasa nak demam, pening, rasa nak muntah dan sebagainya bila mengambil supplement Shaklee.
Golongan ini adalah mereka yang mengalami healing crisis atau krisis penyembuhan.

2. Yang merasakan tiada apa perubahan terhadap dirinya.
Golongan ini adalah mereka yang menghadapi masalah penyerapan vitamin oleh sebab2 tertentu.

3. Yang mengalami masalah seperti ruam, gatal dan sebagainya.
Golongan ini adalah mereka yang alergi pada supplement yang mengandungi herba contohnya alfalfa.

Krisis penyembuhan atau healing crisis adalah kesan yang dapat dirasai oleh mereka yang mengambil makanan tambahan, terutama vitamin & mineral natural Shaklee. Ini berlaku bila tubuh kita yang yang banyak radikal bebas mula membebaskan toksin dan membina semula sel-sel tubuh, hasil dari pengambilan pemakanan tambahan bermutu Shaklee. Pengambilan makanan bernutrisi tinggi membuatkan nutrien ini bertindakbalas dengan oksigen dan menjadikan sistem dalaman kita lebih cergas bekerja. Oleh yang demikian, tisu dan sel-sel mula membuang toksin. Jadi, mereka yang pertama kali mengambil nutrien bermutu ini akan mula berasa tidak sedap badan, mungkin nak demam, sakit kepala, sakit pinggang, muntah2 dan sebagainya.

Sebenarnya ia bukan kesan sampingan sebaliknya tindakbalas normal, dan sekiranya anda menghadapi krisis penyembuhan ia adalah petanda yang elok. Maknanya sistem badan anda mula bekerja untuk menjana sel-sel baru dalam tubuh. Umpama sebuah tangki yang berkarat di bahagian dalamnya. Apabila dibersihkan, maka keluarlah karatnya. Tubuh kita seperti tangki itu yang penuh dengan karat. Oleh itu, seperti karat-karat yang keluar bila dia dibersihkan, toksin dan benda bahaya akan keluar dari badan kita bila mengambil supplemen.

Secara umumnya, selepas 1-2 bulan pengambilan makanan tambahan,anda sepatutnya telah merasai perbezaannya (cth. Tenaga bertambah, pergerakan sistem usus yang lebih baik, dll.) sekiranya tiada sebarang peningkatan, anda berkemungkinan mempunyai masalah seperti:

》Tidak mengamalkannya setiap hari
》Tidak mengikut dos yang telah di cadangkan
》Takut kepada krisis penyembuhan, lalu berhenti dari mengambilnya
》Pemakanan yang tidak sempurna serta mengamalkan gaya hidup yang tidak sihat
》Mengalami penyakit kronik yang memerlukan tempoh yang panjang untuk sembuh
》Mengalami keadaan yang kronik yang membuat anda hilang keyakinan dalam mana-mana rawatan mahupun makanan tambahan
》Mengalami masalah emosi

Next entry zah kongsi kan antara healing crisis yang mungkin akan anda hadapi apabila mengambil vitamin Shaklee...

Harap ia membantu semua pembaca blog saya dan juga pelanggan shaklee saya... :)



Nak dapatkan Shaklee?? Hubungi :

AZIZAH
Pm / whatsapp : 0197665652
Add & pm Fb : Noorazizah Ishak

Dapatkan konsultasi PERCUMA dan TIPS EXCLUSIVE dengan setiap pembelian khas untuk anda! 

Segala testimoni/penulisan mengenai produk di laman ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah atau menyembuhkan apa jua penyakit. Mereka yang mengalami masalah kesihatan diminta rujuk pada pakar perubatan terlebih dahulu.

Cod area: Bandaraya JB, Larkin, Pulai Indah, Kangkar Pulai, Pulai Perdana dan kawasan perumahan pulai yang berdekatan

No comments:

Post a Comment